Rendhagyó tanórák

A tudást nem önmagáért szerezzük meg, hanem élményeken keresztül, amiben magunkévá tesszük a világot.

A programról

Rendhagyó órák a Fővárosi Nagycirkuszban

Előadásaink után rendhagyó órákat tartunk a manézsban általános- és középiskolai tanárok közreműködésével.

Rendhagyó óráink célja az iskolában megszerzett tudás elmélyítése, az elméleti ismeretanyag gyakorlattá, élménnyé varázslása. A 45 perces foglalkozások során a diákok jobban megérthetik a már korábban tanult alapfogalmakat, valamint megismerkedhetnek új, érdekes jelenségekkel, folyamatokkal is. Tanáraink széleskörű módszertannal: az élménypedagógia, a kompetenciafejlesztés és az ismeretbővítés eszköztárával hozzák közelebb a tanulókhoz az előadás során látott produkciókat, miközben visszautalnak az előzetes információkra, és befogadhatóbbá teszik az iskolai tudásanyagot, vagy éppen új fogalmakkal ismertetik meg a tanulókat. Rendhagyó óráink során a Nemzeti alaptantervhez kapcsolódó, és a különböző tantárgyak kerettanterveihez szorosan illeszkedő témaköröket dolgozunk fel a cirkuszművészet eszköztárának segítségével, lehetőség szerint artistaművész szemléltető bevonásával. Olyan kapcsolódási pontokat keresünk a produkciók és a tananyag között, amelyek színesebbé, izgalmasabbá és érthetőbbé teszik az iskolai tanulást, és esetenként a helyi tanterv részévé is emelhetők.

Tanulás és varázslat egy helyen!

Tapasztald meg testközelből a cirkusz világát, és tanulj játékosan, élményszerűen!

Tanáraink és témaköreink:

Ismerkedjetek meg az oktatóinkkal és a tananyaggal!

Különleges tanórák, interaktív programok izgalmas előadásokkal.

Középpontban a matematika

Középpontban a matematika

A gondolkodás művészete
Számadó László matematikatanár, tankönyvíró, az NKE Óbudai Árpád Gimnázium tanára. Pályafutása során 78 tankönyv megírásában vett részt. Munkáját több rangos díjjal — köztük az Ericsson-, a Bonis Bona- és az Apáczai Csere János-díjjal — ismerték el. Gedeon Veronika matematikatanár, tankönyvíró, az NKE Óbudai Árpád Gimnázium tanára. 23 tankönyv szerzője vagy társszerzője, több tananyagfejlesztés aktív résztvevője. Kiemelkedő pedagógiai munkájáért Óbudai Pedagógiai Érdemekért kitüntetésben részesült. A cirkusz porondján két testvér történetét látjuk, akik különbségeik ellenére a próbatételek során megtanulnak egymásra figyelni. De vajon a matematika világában is léteznek ilyen különbségek? Léteznek próbatételek? Rendhagyó óránk egy varázslatos utazásra hív: fedezzük fel együtt a matematika mesésen szép világát! Ez az óra azoknak is tartogat meglepetést, akiknek eddig a matematika nem volt a kedvence.

Irodalomóra a cirkuszban

Holle anyó nyomában – Mese, szimbólumok, értelmezés
Lőrincz Noémi magyar-filozófia szakos tanár, a Baross Imre Artista- és Előadó-művészeti Akadémia magyartanára, aki biblioterapeutaként is tevékenykedik. Irodalomtanításának középpontjában az eredeti szöveg feldolgozása, a színházi adaptációk értelmezése és az IKT-eszközök használata áll. Mi történik, ha egy klasszikus mese kilép a könyvlapok közül, és életre kel a manézsban? Ez a rendhagyó irodalomóra nemcsak élményt kínál, hanem mélyebb értelmezési lehetőségeket is – szimbólumokkal, erkölcsi dilemmákkal, karakterekkel, amelyekről érdemes beszélgetni. A diákok egy különleges előadás révén kerülnek közelebb a történethez, a pedagógusok pedig eszközt kapnak ahhoz, hogyan lehet a művet kreatívan, élményszerűen feldolgozni.
Kalandos tanulás a cirkuszban

Kalandos tanulás a cirkuszban

Cirkusz, játék és a Te történeted
Dézsi Szilárd színházi rendező és drámapedagógus. Pályája során számos színházban dolgozott, oktatási-nevelési programban és művészeti képzéseken vett részt. Ezek során elsajátította a cirkuszművészet tanulásmódszertanát, eszközrendszerét és a kreativitás fejlesztését. Hitvallása szerint a művészet a személyiségfejlesztés egyik eszköze, ezért rendhagyó órái is ezt a célt szolgálják a manézsban. A Holle anyó előadáshoz kapcsolódó cirkuszpedagógiai foglalkozás az előadás után fejlesztő játékokkal ismerteti meg a gyerekekkel a látott cirkuszi történetet és a produkciókat személyes tapasztalataikon keresztül. A résztvevők maguk is kipróbálhatják, elmesélhetik, a saját történeteiket beépíthetik a foglalkozásba. A rendhagyó óra a klasszikus élménypedagógia módszereivel, a felfedezés örömével hozza közelebb a cirkusz világát a gyerekekhez. A foglalkozást bármely korosztály számára ajánljuk.

Információk

Éld át a csodát!

Részt szeretne venni a programon? Mit kell tennie?

Időpontok

Időpontok

Foglalás

Foglalás

  • Foglalás

    Foglaljon csoportos kedvezményes árú jegyeket diákjainak előadásunk egyikére, és jelezze értékesítő kollégánknál, hogy részt szeretne venni a rendhagyó órán is a foglalas@circus.hu címen. Ezután töltse ki a jelentkezésre szolgáló regisztrációs űrlapot, és várja meg a kapcsolatfelvételt oktatási programvezetőnktől.

  • Kapcsolat

    Amennyiben szívesen csatlakozna pedagógusként vagy osztállyal, tanulócsoporttal a Fővárosi Nagycirkusz programjához, vagy ha kérdése van az órákat illetően, keresse Sándor András, oktatási programvezetőnket a pedagogia@circus.hu e-mail címen.

  • Fontos

    Felhívjuk figyelmét, hogy óráinkat minden esetben igyekszünk megtartani, de a változás jogát fenntartjuk!